اداره امور مالی و اداری مرکز مشهد پیگیری یکی از مهمترین زیربناهای پیشرفت امور مرکز را در عرصه های گوناگون برعهده دارد. این اداره که از ابتدای تشکیل مرکز شکل گرفته و طی سال های اخیر گسترش یافته، امروز به صورت مجموعه ای کامل و هماهنگ در کنار سایر ادارات مرکز به فعالیت های خود ادامه می دهد. در واقع این بخش پشتیبانی کننده امور اجرایی است و طبیعی است که پیشرفت امور مرکز برابر اهداف تدوین شده و برنامه زمان بندی شده به حسن انجام کارها در این اداره معطوف می شود.
اداره امور اداری و مالی برای انجام هرچه بهتر و سریع تر امور مرکز به واحدهای مختلفی تفکیک شده که هرکدام مکمل و حمایت کننده یکدیگر می باشند. دبیرخانه، حسابداری، تدارکات و خدمات عمومی، انبار و اموال، نقلیه، کتابخانه و انتشارات، رفاه و تندرستی، روابط عمومی، امور فرهنگی و ایثارگران و مامورسراها از جمله واحدهای این اداره می باشند.
به منظور حمایت مناسب از فعالیت های در حال انجام در مرکز، اداره امور اداری و مالی از یک سو با مدیریت مرکز هماهنگی کامل دارد و از سوی دیگر ارتباط مداوم با سازمان مرکزی، سایر سازمان های استانی و مراکز برقرار می کند تا ضمن اجرای کلیه مسئولیت های مربوطه و تبادل اطلاعات موجود، بتواند با برنامه ریزی دقیق از کلیه امکانات و منابع موجود، بهترین بهره را ببرد و اجرای امور را به نحو احسن انجام دهد. در همین راستا مهمترین وظایف این اداره پیگیری تبادل موافقت نامه ها، تامین اعتبارات، نظارت و کنترل، پشتیبانی و بالابردن بهره وری در مرکز است. در ضمن این اداره حلقه ارتباط بین ادارات مختلف مرکز با نهادهای بیرون از سازمان می باشد و از این رو در شرح خدمات و توانمندی های مرکز نقش بسزایی ایفا می کند.
با توجه به فعالیت های خوب مرکز مشهد و وجود پتانسیل های مثبت منطقه در زمینه فعالیت های زمین شناسی و معدن، جذب اعتبارات مناسب می تواند کمک بسزایی در شکوفایی و نهادینه شدن مطالعات علوم زمین در این منطقه از کشور داشته باشد و سبب رونق اقتصادی منطقه و کارآفرینی برای دانش آموختگان این علوم شود.
توانمندی های اداره امور اداری و مالی:
اداره امور اداری و مالی هم اکنون دارای 3 نفر نیروی رسمی و پیمانی، 4 نفر نیروی خرید خدمت و 6 نفر نیروی شرکتی می باشد.
تاریخ بروزرسانی: 17 شهریور 1399