نمایشگاه دائمی سنگ های ساختمانی در موزه علوم زمین مشهد راه اندازی شد

1403/04/18 تعداد بازدید: 1115
print
نمایشگاه دائمی سنگ های ساختمانی در موزه علوم زمین مشهد راه اندازی شد

سازه سنگ های ساختمانی با نصب و ارائه سنگ هایی از ایران و جهان در موزه علوم زمین مشهد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، این مجموعه در حال حاضر قابلیت نمایش بیش از 240 قطعه سنگ ساختمانی را دارد که این تعداد قابل افزایش است. به گفته فرخ قائمی، مدیرکل محترم زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، این مجموعه از یک ایده کوچک آغاز و با ایده‌پردازی مناسب با حمایت مسئولین محترم سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، به مجموعه درخور توجه و شایسته‌ای جهت معرفی صنعت سنگ ساختمانی تبدیل گردید.

 

پرورش رئیس موزه علوم زمین مشهد، هدف ایجاد این مجموعه را آشنایی عموم مردم با تنوع و گستردگی کاربرد سنگ‌ها در زندگی روزمره و هم‌چنین معرفی علمی سنگ‌های ساختمانی در کنار استفاده از نام تجاری آنها خواند. تأمین سنگ‌های نصب شده در این مجموعه با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه صنایع سنگ از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور نظیر مشهد، تهران، اصفهان، محلات، یزد، طبس، کرمان، تبریز، ارومیه، بروجرد و خرم‌آباد انجام گردیده است.

وی با بیان اینکه در این مجموعه، نمونه‌های سنگ ساختمانی سایر کشورها نظیر کانادا، نروژ، اسپانیا، اوکراین، یونان، چین و ... نیز ارائه گردیده است و به مرور کامل‌تر خواهد شد. پرورش ایجاد این مجموعه را نمونه بارز پای کار آمدن مردم خواند که با همکاری بی‌دریغ شرکت‌های فعال در این حوزه به سرانجام رسید و در آینده نزدیک کامل‌تر خواهد شد.

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری