سخنرانی علمی با عنوان "نقش موزه ها در حفظ هویت و میراث دیرینه شناختی ایران"

1403/03/23 تعداد بازدید: 1196
print
سخنرانی علمی با عنوان "نقش موزه ها در حفظ هویت و میراث دیرینه شناختی ایران"

در راستای شعار سال روز جهانی موزه (موزه ها برای آموزش و پژوهش) سخنرانی علمی با عنوان "نقش موزه ها در حفظ هویت و میراث دیرینه شناختی ایران" برگزار شد.

 به همت پارک موزه علوم زمین مشهد، سخنرانی با عنوان "نقش موزه ها در حفظ هویت و میراث دیرینه شناختی ایران" توسط دکتر عباس قادری، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، رئیس انجمن دیرینه شناسی ایران و همکار افتخاری موزه علوم زمین مشهد در آمفی تئاتر اداره کل زمین شناسی مشهد برگزار گردید.

در این جلسه دکتر قادری با اشاره به اهمیت حفظ میراث علمی و به طور خاص دیرینه شناختی کشور تأکید کرد. ایشان از عدم توجه به هولوتایپ های تنوع زیستی و فسیل شناسی کشور ابراز تأسف نمود و به دغدغه های جامعه علمی کشور در این رابطه اشاره کرد.

دکتر احمدزاده، رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه حضور داشته و در پایان جلسه ضمن قدردانی از برگزاری این سخنرانی علمی، این نشست را سرآغاز حرکتی نو دانسته که منجر به همکاری و هماهنگی چند جانبه موزه علوم زمین مشهد با انجمن دیرینه شناسی ایران، اداره کل میراث و حفاظت محیط زیست در ارتباط با حفظ میراث علمی استان و کشور دانست.

در پایان این سخنرانی جلسه پرسش و پاسخ انجام و دغدغه های بسیاری از مهمانان پاسخ داده شد.

 

 

 

 

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری