بازدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق

1403/04/03 تعداد بازدید: 781
print
بازدید معاون امور معادن و  صنایع  معدنی وزارت صمت از اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، یکشنبه 3 تیرماه 1403 هم زمان با آغاز دهه تولید و تجارت، جناب آقای محتشمی پور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بازدید از اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، از نزدیک در جریان فعالیت های زمین شناسی، اکتشافی و زمین گردشگری در این اداره کل، به عنوان مرجع مطالعات و فعالیت های حوزه زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق کشور قرار گرفت.

در این بازدید که با همراهی جناب آقای توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت خراسان رضوی، مهندس قائمی مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق باتفاق معاونین و رؤسای ادارات این اداره کل صورت گرفت. ایشان از پارک موزه علوم زمین بازدید و از آن به عنوان مجموعه ای قابل تحسین و گنجینه ای ارزشمند یاد نمود.

در این دیدار مهندس قائمی، ضمن خوش آمدگویی به تشریح فعالیت های سازمان زمین شناسی در بخش های مختلف از جمله در حوزه اکتشافات معدنی به ویژه طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی پرداخت.

در نهایت طی جلسه ای، مشکلات و موانع اکتشاف مواد معدنی به ویژه اکتشاف عناصر استراتژیک و حساس مانند: لیتیم، تیتان، کبالت و... در شرق کشور بررسی و بر لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از اداره کل زمین شناسی مشهد، ایمیدرو، اداره کل صمت استان، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن استان جهت ایجاد انسجام و رفع چالش های بخش معدن و صنایع معدنی در زمینه اکتشاف و فرآوری با حمایت ایشان در وزارت صمت تاکید شد.

 

 

 

 

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری